Νέες ψηφιακές υπηρεσίες από Δημοτολόγιο και Ληξιαρχείο

Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες θέτει σε εφαρμογή ο Δήμος Θεσσαλονίκης, διευκολύνοντας σημαντικά την εξυπηρέτηση των πολιτών, ιδιαίτερα εν μέσω της πανδημίας, με ταχύτητα, ασφάλεια και χωρίς να απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στο δημαρχείο.
 
Στο εξής οι πολίτες που συναλλάσσονται με τις νευραλγικές υπηρεσίες δημοτολογίου και ληξιαρχείου θα μπορούν να διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά ακόμη εννέα υποθέσεις τους, οι οποίες έρχονται να προστεθούν στις 28 ψηφιακές υπηρεσίες που ήδη παρέχονται από τα συγκεκριμένα τμήματα.
 
«Για τη διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα η μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε έξυπνη πόλη δεν αποτελεί απλώς μια εξαγγελία, αλλά είναι πραγματικότητα. Στον δήμο Θεσσαλονίκης επιλέξαμε να κάνουμε την κρίση ευκαιρία, όσον αφορά τον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, αναπτύσσοντας διαρκώς νέες ψηφιακές υπηρεσίες», ανέφερε ο Αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιώργος Αβαρλής.
 
Ο ίδιος τόνισε: «Μέσα από τις ψηφιακές υπηρεσίες του ο δήμος Θεσσαλονίκης αξιοποιεί τις δυνατότητες που δίνουν οι νέες τεχνολογίες, υλοποιεί λύσεις που βελτιώνουν ακόμη περισσότερο τις παρεχόμενες υπηρεσίες του προς τους πολίτες και διασφαλίζει τη συνέχεια και τη διαθεσιμότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας του κορωνοϊού».
 
Οι εννέα νέες ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται από το δήμο Θεσσαλονίκης είναι οι εξής:
 
Α. Τμήμα Δημοτολογίου
1. Υποβολή αίτησης διόρθωσης ημερομηνίας γέννησης
2. Υποβολή αίτησης διόρθωσης κυρίουονόματος
3. Υποβολή αίτησης προσθήκης κυρίουονόματος
4. Υποβολή αίτησης διόρθωσης επωνύμου
5. Υποβολή αίτησης για τη χορήγηση πιστοποιητικού διπλοεγγεγραμμένου στα μητρώα αρρένων
6. Παροχή ψηφιακών πιστοποιητικών και βεβαιώσεων δημοτολογίου σε ενεργούς δικηγόρους για λογαριασμό των εντολέων τους, μέσω της αυθεντικοποίησης της δικηγορικής ιδιότητας από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (Ο.Π.Σ.) της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων
7. Παροχή ψηφιακών πιστοποιητικών και βεβαιώσεων δημοτολογίου στα μέλη του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Εφετείου Θεσσαλονίκης για την άσκηση του έργου τους.
 
Β. Τμήμα Ληξιαρχείου
8. Παροχή ψηφιακών αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων σε ενεργούς δικηγόρους για λογαριασμό των εντολέων τους, μέσω της αυθεντικοποίησης της δικηγορικής ιδιότητας από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (Ο.Π.Σ.) της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων
9. Παροχή ψηφιακών αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων στα μέλη του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Εφετείου Θεσσαλονίκης για την άσκηση του έργου τους.
 
Οι παραπάνω υπηρεσίες έρχονται να προστεθούν στις υπόλοιπες 28 ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες παρέχονται τους τελευταίους μήνες στους πολίτες από τα Τμήματα Δημοτολογίου και Ληξιαρχείου της Διεύθυνσης Διαφάνειας και Εξυπηρέτησης Δημοτών.
 
Το σύνολο των υπηρεσιών παρέχονται από την ιστοσελίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης στη διεύθυνση https://opengov.thessaloniki.gr/opengov/eservices/citizens/.
 
Η είσοδος στη διαδικτυακή υπηρεσία γίνεται με τη χρήση διαπιστευτηρίων (κωδικών) TAXISnet και τη συνεργασία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε επιπλέον εγγραφή του χρήστη ή ενεργοποίηση οποιουδήποτε λογαριασμού.